Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Annika Skeppstedt - 2 februari 2011 15:14

Min älskade Amalie (GIC S*Älvdansens Amalie Skram) finns inte mer... Hennes hälsa har varit vacklande en tid, och igår kväll blev hon akut sämre och klarade inte natten. I nästan tolv år hade vi en mycket nära relation, och hon har har funnits vid min sida i glädje och sorg. Alltid lika mild och vänlig mot alla hon mötte, både hemma och på utställningar genom åren. Härskarinnan i katteriet var hon också -var det några som bråkade ställde hon till rätta, och bar någon sig illa åt, ja då var hon min förlängda arm och tillrättavisade på kattspråk. Allra mest belåten var hon när hon kunde sitta på  min axel och spana!

Även om jag visste att vår tid tillsammans gick mot sitt slut är det svårt att förstå att hon inte finns här mer, och det tar nog tid innan jag riktigt inser vilket tomrum hon lämnar efter sig. Fylla det kan ingen, men vi har i alla fall ättlingar till henne att glädjas åt. Länge till hoppas jag...


/Annika


My darling Amalie (GIC S*Älvdansens Amalie Skram) left us last night. Her health had started to fail, and yesterday evening she became worse and didn´t make it through the night. This wonderful lady was very much loved and will be very much missed. I hope to have her descendents around me for a long time still...

/Annika

Ovido - Quiz & Flashcards