Alla inlägg under november 2010

Av Annika Skeppstedt - 30 november 2010 20:38

B-kullen är tre veckor och har fått en stor hundsäng att bo i -och det är fullt ös! De börjar också vilja komma ut på golvet och klättra upp i knät, särskilt Beatrice.


Bilderna togs i helgen men på grund av arbete och mycket jobb här hemma har jag inte hunnit lägga ut dem förrän i kväll -så håll till godo!


Imorgon ska jag ta bilder på C-kullen och eftersom jag är ledig, nej fel, inte har några lektioner hoppas jag hinna lägga ut dem också.


/Annika


  

Av Annika Skeppstedt - 24 november 2010 21:15

Undines småttingar är nu en vecka och de flesta har öppnat ögonen på mer eller mindre vid gavel. De har också fått namn och den här gången är de hämtade ur Shakespeare´s pjäser -jag har ju inte helt lämnat författartemat!

Nya bilder finns det förstås också på dem!


Nu har det blåst halv storm här i flera dagar och det är kallt   . Snödjupet är inte mycket att tala om men tillräckligt för att göra det åtminstone lite spännande första milen till jobbet!

Idag har vi tänt i den renoverade kakelugnen för första gången -man får elda väldigt försiktigt i början så det blev väl inte så mycket varmare inne, men vänta bara tills den ordentligt "inkörd"! 


/Annika

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2010 18:14

Zeldas kull är nu två veckor och det börjar bli trångt vid mjölkbaren! Lilla Bella har haft lite svårt att hävda sig mot syskonen så hon har bott med mormor Undine och hennes tio dagar yngre ungar. Undine hämtade henne till sig när jag vägde dem en kväll, och Zelda verkar inte ha märkt att det saknas en. Underbara mammor är de men matematik är väl inte deras starka sida! Eller så var de helt enkelt överens om att det var en bra lösning.

Alla växer stadigt och det finns nu nya bilder på B-kullen! De tigrerade tjejerna är silver och Bella är eventuellt smoke. Tiden får visa!

C-kullen blir en vecka imorgon, men eftersom det i stort sett är mörkt när jag kommer hem får vi se om det blir några bilder.


Den här helgen har det varit snöslask och grådask -det känns som om det aldrig blivit riktigt ljust på dagarna. 

Igår blev det en runda med Sissi och vagnen (fick brodda för första gången i år) och det var inga problem att köra i snön. Joel åkte med och han börjar lära sig röstkommandona. Sista biten upp till gården fick han ta över tömmarna själv och det en mycket stolt liten kusk som körde uppför den branta backen!


Idag var jag ute med Sissi och hittade en underbar skogsstig som vi inte varit på innan -där fanns t o m nedfallna träd som vi hoppade över! Härligt med pigg och glad fjording i skogen  


/Annika

Av Annika Skeppstedt - 17 november 2010 22:01

I måndags 15 november fick vi fem underbara små barn till Undine och "Sigge"!


Jag trodde de skulle komma under helgen, så det var lite jobbigt att åka hemifrån på måndag morgon. Lennart var hemma så de var inte ensamma, men jag vill ju inte missa en sådan händelse! När jag kom hem från jobbet hade ingenting hänt så jag gick ut i stallet och gjorde i ordning till hästarna, och när jag kom in efter en timma satte hon igång. Nu var matte äntligen på plats  . 

Allting gick jättebra och alla fem barnen mådde fint och hade bra vikter: från 104 g, minsta honan, till 144 g, siste pojken.


Just nu har vi ett fantastiskt månsken härute och i gårkväll var jag ute på månskensritt med Sissi och hundarna. Pannlampan med lysdioder släckte jag efter en stund för den behövdes inte! Dessutom låg dimman över ängarna -riktigt mäktig älvdans med andra ord!


Idag var det lilla Geishas tur att röra på sig och det blev tömkörning ut till vägen och brevlådan. Joel och hundarna var också med och förutseende nog hade jag tagit med Joels hjälm, eftersom liten man med korta ben brukar bli trött efter en stund! Mycket riktigt -när backarna började var det dags att hiva upp honom på Geisha och sen var det slut på gnället  . 


/Annika

Av Annika Skeppstedt - 14 november 2010 18:14

Zeldas och Sigges barn har blivit en vecka och det finns nya bilder på dem!Ber om ursäkt för den usla bildkvaliteten! Nu har de också fått namn och den gemensamma nämnaren den här gången blev Italien.



Undine ska ha sina ungar vilken timma som helst nu, och hon vill helst vara i min närhet. 14 november hinner nog bli 15 november innan de verkligen är här... D v s antingen får jag sitta uppe med henne i natt eller så får Lennart ta hand om det hela imorgon då jag jobbar och han är ledig.


Igår var Anna och jag ute med fjordingarna på en rejäl motionstur, och idag har jag skrittat Sissi i skogen så inte tanten ska bli för stel (Sissi alltså, hehe). Det blev en bra gymnastiktur över hygge och på skogsstig. Åh vad vi gillar barbackagjorden! Bra balansträning är det också.


Lennart var ute på en träningsrunda ca en timma i förmiddags och hade Enzo med sig -ingen tvekan om vem som tröttast, och det var inte den som jagade bollar över gårdsplanen när de kom tillbaka ;-)

Av Annika Skeppstedt - 10 november 2010 16:42

Nu ska bloggen få göra tjänst som nyhetssida på hemsidan, åtminstone den svenska delen.


Sigges och Zeldas kull föddes i fredags, och sex stycken blev det! Bilder och mer info finns förstås på kattungesidan.


Förutom att jobba med hemsidan har Joel och jag varit ute i snön och så här roligt är det att åka snowracer nerför bryggan :-)


  

Eftersom det var längesedan bloggen uppdaterades finns det förstås mycket annat att berätta, men det får vänta till en annan dag!

Skapa flashcards