Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Hemsidan uppdaterad!

Av Annika Skeppstedt - 9 juli 2011 09:21

Så här en bit in i sommaren har jag äntligen tagit itu med hemsidan. Datorbyte, programstrul och en massa annat att pyssla med är främsta anledningarna till att det dröjt!

Nu har nästan alla kattungarna flyttat till nya underbara hem! Längst bort flyttade Erlend, som bor i fädernelandet Norge i trakterna kring Hönefoss. De andra finns runt om i Västra Götaland. Kvar är bara söte go´e Eskil som ännu väntar på ett nytt eget hem!


En ny varelse har också sett dagens ljus här: 27 juni födde Geisha sitt föl -ett svart stoföl. Visste hon att det stod högst på min önskelista över möjliga resultat   Nu springer lilltjejen runt här i hagen och busar -när hon inte ligger och sover i mammas skugga. En njutning att se henne vad hon än gör!


Foderkatten Cressida och hennes kompis Winnie är här på sommarkollo, och i deras sällskap har man sällan tråkigt!


Maximus har just haft sin sista hona på parning -tur att han inte vet om det  - och vi hoppas på ett gäng härliga Maxbarn hemma hos denna förtjusande dam!


I hagen finns också Alde, det varmblod jag börjat rida lite grann under våren. Nu har jag lånat hem henne över sommaren för fortsatt ridträning och allmänt miljöombyte. Hon gör stora framsteg med att förstå det där med att gå med ryttare på ryggen, och hon är en fantastiskt trevlig och klok häst när man vunnit hennes förtroende. Tanken är alltså inte att skola om henne till ridhäst, utan att bredda hennes kompetens och variera träningen. Kanske, kanske får hon göra ett försök framöver att kvala in till monté, vilket hennes stallkompis Sunshine Light gjorde med den äran tidigare i sommar.  


Nya uppdateringar ska inte dröja länge, och tills dess, njut av sommaren!


/Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skeppstedt - 6 januari 2012 19:23

Från årsskiftet är S*Älvdansens nyhetssida/blogg tillbaka på alvdansens.blogspot.com !   From 1st January the news´ page/blog of S*Älvdansens is back at alvdansens.blogspot.com !   Kind regards, Annika ...

Av Annika Skeppstedt - 27 december 2011 20:59

Idag var det dags för den traditonella julridutflykten med Joels kusin Elin som bor i en annan del av landet, och gärna rider Sissi när tillfälle bjuds. Idag red vi genom skogen till Gäddereds motorstadion och det var extremt blött i skogen. Men det ...

Av Annika Skeppstedt - 23 december 2011 23:15


      På hemsidan har Zelda och Fiona fått ny bilder på sina sidor -det var på tiden!   On my website Zelda and Fiona have new pictures on their pages, and that was about time! ...

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2011 21:47

    Gårdagens ridtur slutade i totalt mörker. Strax efter tre på eftermiddagen gav oss Sissi och jag iväg på en runda, bland annat i syfte att utforska ridvägar mellan Gäddered och Svaneholm. Vägen till Gäddereds motorstadion är en stig genom sko...

Av Annika Skeppstedt - 18 november 2011 12:50

    Ay, qué complicada la gramática... Jag måste nog hjälpa matte lite!       Nu har jag det         Jag sätter mig på papperet -då kanske hon slutar vara så tråkig och leker med mig i stället!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards