Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Sorgliga uppdateringar...och en del roligt också!

Av Annika Skeppstedt - 31 oktober 2011 18:34

Efter en mycket tung period har jag nu till slut uppdaterat hemsidan. Tyvärr är det minnessidan som genomgått den största förändringen. Mellan mitten av augusti och början av oktober fick Candy -min golden retriever, min gammelkatta Tassi -nyss fyllda sexton år, och Winnie -kompis till min fodervärdskatt sluta sina dagar. Ja,vilket är svårast? När en gammal relation når sitt slut eller när en ung individ dör i förtid? Det finns inget svar, båda gör lika ont...

Dessutom har lilla Molly somnat in i den aktningsvärda kaninåldern av 7,5 år.


Kattuppfödningen går nu in i en period av inaktivitet. Alla årets kattungar har flyttat och är älskade familjemedlemmar i sina nya hem. Båda avelshanarna är kastrerade och lever livets glada dagar med uteliv och jaktäventyr! Jag är väldigt nöjd med deras avkommor och det underbara temperament båda har lämnat vidare till sina barn, men nu tycker jag att de fått de kullar de ska. Efter Shy Guy har jag kvar min fodervärdshona Cressida och de ska bli spännande att så småningom hitta en kaveljer till henne. Några konkreta kattungeplaner finns det inte just nu.


Även två av honorna har sedan förra veckan sällat sig till kastratgänget. Quinta som blivit senior och är mor till fyra kullar, och Zelda som fått två stora och gått ner sig så mycket att jag inte vill ta fler kullar på henne. Nu är hon i strålande form, och efter att Winnie dog fick Zelda ta över som kompis åt Cressida i Limmared. Där trivs hon förträffligt med både halvsyster och husse!


Fölet Alba växer och utvecklas på ett tilltalande sätt! I början på oktober visade jag henne på Länghems Ridklubbs utställning där Morgan Johnsson dömde. Hon fick en mycket trevlig bedömning med fina poängraden 87788=38 p.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skeppstedt - 6 januari 2012 19:23

Från årsskiftet är S*Älvdansens nyhetssida/blogg tillbaka på alvdansens.blogspot.com !   From 1st January the news´ page/blog of S*Älvdansens is back at alvdansens.blogspot.com !   Kind regards, Annika ...

Av Annika Skeppstedt - 27 december 2011 20:59

Idag var det dags för den traditonella julridutflykten med Joels kusin Elin som bor i en annan del av landet, och gärna rider Sissi när tillfälle bjuds. Idag red vi genom skogen till Gäddereds motorstadion och det var extremt blött i skogen. Men det ...

Av Annika Skeppstedt - 23 december 2011 23:15


      På hemsidan har Zelda och Fiona fått ny bilder på sina sidor -det var på tiden!   On my website Zelda and Fiona have new pictures on their pages, and that was about time! ...

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2011 21:47

    Gårdagens ridtur slutade i totalt mörker. Strax efter tre på eftermiddagen gav oss Sissi och jag iväg på en runda, bland annat i syfte att utforska ridvägar mellan Gäddered och Svaneholm. Vägen till Gäddereds motorstadion är en stig genom sko...

Av Annika Skeppstedt - 18 november 2011 12:50

    Ay, qué complicada la gramática... Jag måste nog hjälpa matte lite!       Nu har jag det         Jag sätter mig på papperet -då kanske hon slutar vara så tråkig och leker med mig i stället!         ...

Skapa flashcards