Alla inlägg den 12 december 2010

Av Annika Skeppstedt - 12 december 2010 18:49

Idag har jag äntligen haft tid att fixa de bilder som tagits under veckan... Fyraveckorsbilderna på B-kullen blev till slut bara en bild på var och en eftersom de var extremt osamarbetsvilliga till och med för att vara kattungar ;-)


C-kullens treveckorsbilder är också klara, och alla bilder hittar ni här!


Idag har hela gänget fått flytta ner till ett rum på nedervåningen där de kan träffa de andra katterna och också  ta sig en titt på hundarna!

Gladast av alla blev nog Quinta som genast tog sig an projektet barnavård, så nu har de tre mammor! Med elva kattungar kan det nog behövas en "nanny"! 


Det är ett mycket socialt gäng kattungar vi har! Efter en del funderande kan vi inte komma på någon kull som varit så mysiga så tidigt -fast man kanske glömmer? Sätter man sig på golvet blir man snabbt förvandlad till Gulliver i Lilleputtarnas land: de kryper och klättrar och klänger på en! Lille Benedictus kommer nog att bli en extrem knäkatt -bara jag visar mig hos dem ska han upp och ligga i knät, även om de andra busar runtomkring   


I eftermiddags gick Joel och jag och hundarna bort och kollade bäcken (ville veta om det var så mycket is att man kan rida över den). Efter en stunds klivande i snön med en hund under armen och en något ynklig son som trillade omkull i drivorna kom vi fram till bäcken:

  

Maximus och Shy Guy tillbringade eftermiddagen på altanen och rastgården och Max ägnade sig åt balansövningar på hög höjd:

  


Efter nästan trettio år på SJ gör Lennart idag sin första arbetsdag på DSB, som var det bolag som vann Västtrafiks upphandling. I stort sett hela Boråspersonalen följde med och skillnaden i praktiken blir kanske inte så stor. Vad jag förstått har trafiken flutit på som vanligt denna första dag i dansk regi!


Ha det bra i kylan -nu ska jag tända i kakelugnen!


/Annika


Ovido - Quiz & Flashcards