Direktlänk till inlägg 21 november 2010

B-kullen har blivit två veckor!

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2010 18:14

Zeldas kull är nu två veckor och det börjar bli trångt vid mjölkbaren! Lilla Bella har haft lite svårt att hävda sig mot syskonen så hon har bott med mormor Undine och hennes tio dagar yngre ungar. Undine hämtade henne till sig när jag vägde dem en kväll, och Zelda verkar inte ha märkt att det saknas en. Underbara mammor är de men matematik är väl inte deras starka sida! Eller så var de helt enkelt överens om att det var en bra lösning.

Alla växer stadigt och det finns nu nya bilder på B-kullen! De tigrerade tjejerna är silver och Bella är eventuellt smoke. Tiden får visa!

C-kullen blir en vecka imorgon, men eftersom det i stort sett är mörkt när jag kommer hem får vi se om det blir några bilder.


Den här helgen har det varit snöslask och grådask -det känns som om det aldrig blivit riktigt ljust på dagarna. 

Igår blev det en runda med Sissi och vagnen (fick brodda för första gången i år) och det var inga problem att köra i snön. Joel åkte med och han börjar lära sig röstkommandona. Sista biten upp till gården fick han ta över tömmarna själv och det en mycket stolt liten kusk som körde uppför den branta backen!


Idag var jag ute med Sissi och hittade en underbar skogsstig som vi inte varit på innan -där fanns t o m nedfallna träd som vi hoppade över! Härligt med pigg och glad fjording i skogen  


/Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skeppstedt - 6 januari 2012 19:23

Från årsskiftet är S*Älvdansens nyhetssida/blogg tillbaka på alvdansens.blogspot.com !   From 1st January the news´ page/blog of S*Älvdansens is back at alvdansens.blogspot.com !   Kind regards, Annika ...

Av Annika Skeppstedt - 27 december 2011 20:59

Idag var det dags för den traditonella julridutflykten med Joels kusin Elin som bor i en annan del av landet, och gärna rider Sissi när tillfälle bjuds. Idag red vi genom skogen till Gäddereds motorstadion och det var extremt blött i skogen. Men det ...

Av Annika Skeppstedt - 23 december 2011 23:15


      På hemsidan har Zelda och Fiona fått ny bilder på sina sidor -det var på tiden!   On my website Zelda and Fiona have new pictures on their pages, and that was about time! ...

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2011 21:47

    Gårdagens ridtur slutade i totalt mörker. Strax efter tre på eftermiddagen gav oss Sissi och jag iväg på en runda, bland annat i syfte att utforska ridvägar mellan Gäddered och Svaneholm. Vägen till Gäddereds motorstadion är en stig genom sko...

Av Annika Skeppstedt - 18 november 2011 12:50

    Ay, qué complicada la gramática... Jag måste nog hjälpa matte lite!       Nu har jag det         Jag sätter mig på papperet -då kanske hon slutar vara så tråkig och leker med mig i stället!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards