Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Shy Guy är här!

Av Annika Skeppstedt - 9 februari 2010 18:04

Helgens andra stora händelse var vår nya hanes ankomst, och nu är han här, S*Glorfindel´s Shy Guy! Det första jag kan säga är att han inte gör skäl för sitt namn -han är allt annat än blyg! Han traskade ut ur transportburen och började genast undersöka omgivningen och hälsa på alla de andra. Inte ett fräs från något håll. Tills han upptäckte två konstiga djur -ett väldigt stort och ett ganska litet. Det stora väntade artigt att bli hälsad på men det lilla hoppade omkring och slog med framtassarna i golvet och gjorde märkliga ljud... Då var det dags för Shy Guy att plocka fram sin mest livsfarliga look och häva ur sig varenda småländsk svordom han nånsin lärt sig...  Efter en stund måste de andra katterna ha förklarat för honom att Enzo gör så där när han vill leka, för fientligheterna upphörde ganska snart. Nu ligger de redan i samma säng, en under och en på täcket men ändå! Nu efter två dygn kan man tro att han redan bott här länge. Visst vet jag att våra katter gärna välkomnar nykomlingar men det har ändå gått över förväntan! En riktig kelgris är han också och kommer gärna upp i knät!


Stort tack till Marina och Robin på S*Glorfindel´s!


/Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skeppstedt - 6 januari 2012 19:23

Från årsskiftet är S*Älvdansens nyhetssida/blogg tillbaka på alvdansens.blogspot.com !   From 1st January the news´ page/blog of S*Älvdansens is back at alvdansens.blogspot.com !   Kind regards, Annika ...

Av Annika Skeppstedt - 27 december 2011 20:59

Idag var det dags för den traditonella julridutflykten med Joels kusin Elin som bor i en annan del av landet, och gärna rider Sissi när tillfälle bjuds. Idag red vi genom skogen till Gäddereds motorstadion och det var extremt blött i skogen. Men det ...

Av Annika Skeppstedt - 23 december 2011 23:15


      På hemsidan har Zelda och Fiona fått ny bilder på sina sidor -det var på tiden!   On my website Zelda and Fiona have new pictures on their pages, and that was about time! ...

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2011 21:47

    Gårdagens ridtur slutade i totalt mörker. Strax efter tre på eftermiddagen gav oss Sissi och jag iväg på en runda, bland annat i syfte att utforska ridvägar mellan Gäddered och Svaneholm. Vägen till Gäddereds motorstadion är en stig genom sko...

Av Annika Skeppstedt - 18 november 2011 12:50

    Ay, qué complicada la gramática... Jag måste nog hjälpa matte lite!       Nu har jag det         Jag sätter mig på papperet -då kanske hon slutar vara så tråkig och leker med mig i stället!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards