Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Spännande helg!

Av Annika Skeppstedt - 5 februari 2010 19:21

Nu väntar en spännande helg:


Imorgon ska Enzo göra utställningsdebut, äntligen! En inofficiell utställning som blir lagom att träna på inför eventuella större uppgifter senare i år   . Han är också anmäld till SRIV:s (Svenska Rasklubben för Italiensk vinthund) utställning i februari. vi tränade lite här hemma idag, och trots att Candy sprang i vägen hela tiden svävade Enzo fram som värsta utställningsdivan! Stod fint på bordet gjorde han också. Vi får väl se imorgon om takterna sitter i!


På söndag är det inte hundar som står i fokus utan katter: då kommer han hem vårt nyförvärv i katteriet! En hane som jag tror mycket på och blev väldigt förtjust i när jag besökte honom hos hans uppfödare för ett tag sedan.


  Ett smakprov! Hans grymma look är inte det enda jag föll för, men just så vill jag att ögonen på en Norsk skogkatt ska se ut: lätt snedställda, inte runda och uppspärrade, inte för djupt liggande och med en form som gör att de ser vakna och alerta ut, d v s inte för rak överlinje som ger ett sömnigt eller i värsta fall ledset uttryck.

Hoppas våra småtjejer blir lika förtjusta som jag! En buskompis blir det -som om det inte var nog med bus i det här huset :-D - och så småningom får han väl charma dem på fler sätt! Winnie firade visserligen sin åttamånadersdag med att börja löpa för första gången, men hon får allt vänta ett bra tag till  .


/Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skeppstedt - 6 januari 2012 19:23

Från årsskiftet är S*Älvdansens nyhetssida/blogg tillbaka på alvdansens.blogspot.com !   From 1st January the news´ page/blog of S*Älvdansens is back at alvdansens.blogspot.com !   Kind regards, Annika ...

Av Annika Skeppstedt - 27 december 2011 20:59

Idag var det dags för den traditonella julridutflykten med Joels kusin Elin som bor i en annan del av landet, och gärna rider Sissi när tillfälle bjuds. Idag red vi genom skogen till Gäddereds motorstadion och det var extremt blött i skogen. Men det ...

Av Annika Skeppstedt - 23 december 2011 23:15


      På hemsidan har Zelda och Fiona fått ny bilder på sina sidor -det var på tiden!   On my website Zelda and Fiona have new pictures on their pages, and that was about time! ...

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2011 21:47

    Gårdagens ridtur slutade i totalt mörker. Strax efter tre på eftermiddagen gav oss Sissi och jag iväg på en runda, bland annat i syfte att utforska ridvägar mellan Gäddered och Svaneholm. Vägen till Gäddereds motorstadion är en stig genom sko...

Av Annika Skeppstedt - 18 november 2011 12:50

    Ay, qué complicada la gramática... Jag måste nog hjälpa matte lite!       Nu har jag det         Jag sätter mig på papperet -då kanske hon slutar vara så tråkig och leker med mig i stället!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards