Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Vårstädning del 2

Av Annika Skeppstedt - 8 april 2009 17:28

Nu har jag införskaffat det ultimata städredskapet!
Nej, det handlar inte om mirakeltrasor eller fibermoppar...

Detta redskap verkar förebyggande mot invasion av dammråttor, huvudsakligen bestående av päls från Norska skogkatter. Så här ser den ut:


En "kam" från Oster som drar loss lös päls och underull! Ofattbara mängder täcker efter några tag kläderna, bordet och golvet... Bara att samla ihop och fylla en soppåse! Och katterna gillar det -Älvis, den värste luddbollen, kommer och ber oss fortsätta. Har inte kontrollvägt honom, men han har nog gått ner i vikt efter att ha blivit av blivit av med kolossala mängder underull!Jag behöver väl knappast säga att det är väldigt skönt att inte få alla katthår på golvet, kläderna, mackan o s v. Det allra bästa är förstås att det hjälper katterna att fälla vinterpälsen och minskar risken för att de får i sig stora hårmängder vilket kan få katastrofala följder. Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skeppstedt - 6 januari 2012 19:23

Från årsskiftet är S*Älvdansens nyhetssida/blogg tillbaka på alvdansens.blogspot.com !   From 1st January the news´ page/blog of S*Älvdansens is back at alvdansens.blogspot.com !   Kind regards, Annika ...

Av Annika Skeppstedt - 27 december 2011 20:59

Idag var det dags för den traditonella julridutflykten med Joels kusin Elin som bor i en annan del av landet, och gärna rider Sissi när tillfälle bjuds. Idag red vi genom skogen till Gäddereds motorstadion och det var extremt blött i skogen. Men det ...

Av Annika Skeppstedt - 23 december 2011 23:15


      På hemsidan har Zelda och Fiona fått ny bilder på sina sidor -det var på tiden!   On my website Zelda and Fiona have new pictures on their pages, and that was about time! ...

Av Annika Skeppstedt - 21 november 2011 21:47

    Gårdagens ridtur slutade i totalt mörker. Strax efter tre på eftermiddagen gav oss Sissi och jag iväg på en runda, bland annat i syfte att utforska ridvägar mellan Gäddered och Svaneholm. Vägen till Gäddereds motorstadion är en stig genom sko...

Av Annika Skeppstedt - 18 november 2011 12:50

    Ay, qué complicada la gramática... Jag måste nog hjälpa matte lite!       Nu har jag det         Jag sätter mig på papperet -då kanske hon slutar vara så tråkig och leker med mig i stället!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards